پرسش‌های متداول



۱. دامنه‌ای ثبت نموده‌ام اما چرا مدت آن ده روز دیگر به پایان می‌رسد؟
دامنه‌های ملی پس از ثبت باید توسط ایرنیک تایید شوند. در صورت عدم وجود مشکل در نام انتخاب شده، دامنه در مدت این ده روز تایید و ثبت نهایی خواهد شد. در صورت تایید دامنه مالک دامنه ایمیلی با عنوان Approved از طرف ایرنیک دریافت خواهد کرد. برای اطلاع از آخرین وضعیت دامنه‌ی خود، دامنه را هویز نمایید.
در صورت سپری شدن بیش از یک روز کاری از زمان ثبت و عدم تغییر در تاریخ انقضا، ایمیل مالک دامنه را بررسی نمایید و در صورت درخواست ایرنیک برای ارسال مدارک، مطابق راهنمای سایت مدارک درخواستی را ارسال نمایید.
۲. در صورت عدم تایید نام دامنه، مبلغ پرداختی چه می‌شود؟
در صورت عدم تایید نام دامنه توسط ایرنیک، مطابق قوانین مبلغ به حساب کاربری شما بازگشت داده خواهد شد.
۳. در فرم ثبت دامنه، نام دامنه را اشتباه وارد نموده‌ام، آیا امکان اصلاح وجود دارد؟
امکان لغو درخواست توسط ما وجود ندارد اما در صورتی که به پنل ایرنیک مالک دامنه دسترسی دارید می‌توانید با ورود به پنل ایرنیک، در صورتی که دامنه هنوز تایید نشده باشد دامنه را لغو کنید. پس از انصراف درخواست ثبت در صورت بازگشت وجه به حساب ما مبلغ به حساب کاربری شما بازگشت داده خواهد شد.
۴. در زمان ثبت دامنه شناسه ایرنیک اشتباه را وارد کردم، آیا امکان اصلاح یا لغو درخواست وجود دارد؟
خیر، در صورت وارد کردن شناسه اشتباه در زمان ثبت دامنه، دامنه به نام شخص دیگر ثبت خواهد شد و امکان اصلاح یا لغو درخواست وجود ندارد، چون درخواست‌ها به صورت آنی به مرکز ثبت ارسال می‌شوند.
۵. به اشتباه دامنه‌ی شخص دیگری را تمدید نموده‌ام، آیا امکان لغو درخواست وجود دارد؟
خیر، کلیه درخواست‌های ثبت و تمدید به صورت آنی به ایرنیک ارسال شده و غیرقابل لغو می‌باشند. از این رو پیش از تمدید، از صحت نام دامنه‌ی وارد شده اطمینان پیدا کنید.
۶. چگونه دامنه‌ی قفل شده را تمدید کنم؟
دامنه‌ها پس از گذشت ۳۰ روز از موعد تمدید به وضعیت قفل شده تغییر وضعیت داده می‌شوند. برای تمدید این دامنه‌ها ابتدا باید قفل‌گشایی و سپس تمدید انجام شود. برای تمدید دامنه‌ی قفل‌شده با پشتیبانی سامانه تماس بگیرید.
۷. چگونه دامنه‌های خود را به فلای‌نیک منتقل کنم؟
دامنه‌های ملی ir نیازی به انتقال ندارند.
در صورتی که دامنه‌های خود را از طریق نمایندگی‌های دیگری ثبت یا تمدید می‌کنید می‌توانید بدون هزینه دامنه‌ها را به فلای‌نیک منتقل کنید.

دامنه در نمایندگی دیگری ثبت شده و می‌خواهم در فلای‌نیک تمدید کنم:
برای این کار کافی است وارد پنل ایرنیک خود شده و رابط مالی یا نماینده دامنه را روی شناسه fa482-irnic تنظیم نمایید. سپس می‌توانید با استفاده از صفحه تمدید به صورت آنی دامنه را تمدید نمایید. پس از انجام تمدید، دامنه به پنل فلای‌نیک شما اضافه خواهد شد.

فقط می‌خواهم دامنه را به پنل فلای‌نیک منتقل کنم (بدون انجام عملیات تمدید):
برای این کار کافی است با ایمیل مالک دامنه در فلای‌نیک نام‌نویسی نمایید و سپس در صفحه‌ی دامنه‌های من با کلیک روی دکمه‌ی «افزودن دامنه»، دامنه را به پنل خود اضافه کنید.